Miljömedvetenhet: Andy är det som gäller

 

Tänk grönt för miljön!

 

Passande nog så är flaskan till det här rengöringsmedlet grön och medlet annonserar stolt med att det är effektivt utan ammoniak, som har visats ha både en försurande och övergödande effekt. Man tänkte alltså grönt redan på 1970-talet. Den tanken gör mig glad, att man för 40 år sedan inte var så naiv när det gällde miljön som jag faktiskt trodde att man var. För jag vet inte hur det var att leva då och hur man tänkte, jag vet bara hur det har varit från år 1995 och framåt. Och nu vet vi definitivt vilka konsekvenser användandet av olika produkter kan ha.

 

Vår jord är inte förevigt, så vi måste ta hand om den. Vår hemplanet har ju faktiskt varit riktigt snäll mot oss; vi har fått syre att andas och mat och vatten för att hålla vår metabolism igång. Borde vi inte då ge något tillbaka, eller rättare sagt ge rätt saker tillbaka. För jorden vill inte ha överflödig koldioxid från våra fossila bränslen, de freoner som förut fanns i din hårspray eller den ammoniak som finns i dina rengöringsmedel – om du inte har Andys Allrengöringsmedel förstås.

 

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: