Trender: Kläder

 
Mode och trender är så komplext att jag inte riktigt vet vad jag ska tycka. Dels är det fruktansvärt ytligt, men samtidigt ett fantastiskt sätt att uttrycka sig på.
Fotografiet föreställer Roger Moore och Mälardrottningen Christina Leander från filmen ”Mälarvåg” från 1965. Jag antar att Mälardrottning är någon typ av skönhetsutmärkelse.

Skönhetstävlingar, modellagenturer som letar modeller utanför anorexiakliniker, ständiga reor på HM, köp och släng, den ständiga strävan efter nytt, detta är saker som får mig att äcklas av modeindustrin. Jag vill inte att tävling och anorexi ska vara en del av modevärlden, för kläder, färg, kombinationer är så mycket mer. Mode är fullt med kreativitet, kärlek och skaparglädje, men det överskuggas så lätt av allt det där andra.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: