Trender: Nya käpptag

 

Trender är nog något av det konstigaste som finns. När något helt taget ur luften plötsligt blir populärt, och det kan vara nästan vad som helst.

Det kan bli en trend att källsortera noggrant.

Att äta raw food eller snabbmat eller frusen yoghurt.

Att byta ut klassiska joggen mot bikramyoga eller zumba.

Att klä sig i gummistövlar och tweedkavaj.

Under min livstid – som har vart relativt kort – har jag ändå fått vara med om en hel del trender, framför allt i klädväg. Jag har sett bootcut-jeansen, haremsbyxan, ridhjälmskepsen.

Det har vart en trend att spela Quizkampen, likaväl som Temple run och Tiny wings.

Någonting som är populärt några månader, eller ett år, och sedan försvinner. Ofta är det något man inte kunnat föreställa sig. Är du ett steg efter har du missat den.

Den mest spännande frågan som alla älskar att spekulera i, är såklart; vad blir nästa trend?

Jag tror på ryggradskäppen.

Ett bra stöd i vardagen i from av hajrygg med rundad hornknopp och doppsko av metall. Snart kommer människor strosa på gatorna, inte bara i gummistövlar och tweed, utan även med denna nya kamraten i hand. Diverse djurs stackars ryggrader kommer bli vår nya vardagsmat, vårt nya älska/hata (trender är ju inte alltid miljömedvetna eller djurvänliga), och människor i min ålder kommer rutinerat ta käppen i handen när de ska ut och göra stan.

Glöm longboarden och kepsen.

Käpp för tusan! 

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: