Uppkopplad: Alltid uppkopplad

 

När man tänker på det är det sjukt hur beroende vi är av sociala medier idag. Jag märkte det rätt tydligt på mig själv när jag var på Malta en vecka i början av maj, utan internet. Jag är vanligtvis alltid uppkopplad och kollar Facebook, Twitter och Instagram hur många gånger om dagen som helst. På Malta kunde jag ju inte det. Och man känner sig faktiskt lite handikappad. Man vet inte hur alla mår, vad folk gör, vad som är de senaste nyheterna eller vad som händer här hemma. Man har ingen aning utan internet. För vi är alltid uppkopplade och kan ta del av informationen, och det kunde inte jag denna vecka.


Detta är en mobiltelefon med tillhörande laddare, som tillverkades i början på 1990-talet. Märket på telefonen är Technophone 705 och det var Nokia som tillverkade denna. Givare är Olof Hermelin, och jag kan idag inte riktigt förstå hur människor under denna tid överlevde utan internet och alla dessa sociala medier och nya tekniker. Och det beror ju endast på att jag är uppvuxen med att alltid ha sociala medier till hands, vilket inte människorna var då. Lite läskigt hur mycket saker och ting förändras på drygt 20 år ändå.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: