Zombies: Walking dead

Idag vill jag prata om Walking Dead. Denna fantastiska serie.

För er som inte sett den är plåten följande:

Värden har drabbats av en sjukdom som gör folk till zombies. Rick är en sheriff som efter en koma vaknar upp i denna nya värld. En jakt efter hans fru och son börjar. Under vägen träffar han världens coolaste samurajsvärds-tjej, zombies och en värld som anpassar sig till ett laglöst samhälle där samma regler inte längre gäller. I början är man som tittare mest rädd för alla skrämmande, äckliga zombies. Men efter ett tag vänjer både personerna i serien och tittare sig vid dem och inser att de inte är så smarta och därför ganska lätta att döda. Det blir istället människorna man är rädd för. 

 

Jag funderade en stund vad man kan behöva under en zombie-apokalyps. Jag kom tillslut fram till att en bra grej. Lite vadd, nålar och en gasbinda är nog en rätt bra grej. Att kunna sy ihop sår etc är ju alltid bra och jag tror framförallt att det kan vara en mycket användbar grej att kunna under en eventuell zombie-invation!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: