Avslappning, chilla, softa: Sömn

 

Att sova är höjden av avslappning.
Något av det bästa jag vet är faktiskt att byta om till sovdress och lägga mig under täcker och blunda.
Jag är väldigtdålig på att vara pigg, eller kanske fruktansvärt bra på att vara trött. Hur som helst går jag ganska ofta runt i något slags mellanläge där jag är vaken, men inte vill annat än sova.
För att hantera denna situation utav absurd trötthet brukar jag:
Sova när jag egentligen ska kolla på film.
Sova middag om jag har möjlighet.
Sova bussresor till och från skolan.
Samt slumra under lektionerna.
Vad denna trötthet beror på har jag spekulerat i men inte funnit något svar. I magasinet hittade jag dock något som skulle kunna göra mina sovstunder skönare.
Nämligen denna kudde, åhh vad skönt det är att lägga sitt tunga huvud tillrätta på en liten kudde.
Just denna prydnadskudde är broderad med korsstygn och troligtvistillverkad under slutet av artonhundratalet.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: