Drycker: Vatten i alla lägen

 

Jag har aldrig varit någon juice- eller safttjej. Apelsinjuice är något utav det värsta jag vet och enda saften jag verkligen tycker om och kan dricka mycket av är typ päronjuice. Eller apelsinjuice. Nä, jag föredrar vatten. I nästan alla lägen faktiskt. Och de flesta i min närhet vet vilken vattenmänniska jag är. Jag har en kompis sedan 13 år tillbaka som jag ofta träffar och äter hos. Hennes mamma säger alltid ”Och Alexandra vill ha vatten förstår jag?” när frågan om dryck kommer upp. Jag fick till och med en vattenmaskin i julklapp när jag var runt 11 år av mamma och pappa, mest på skämt, just för att jag älskar vatten så mycket.

Detta dricksglas är ett föremål som ingår i samnlingen Eskilstunahemmet och det var Roger Aldertrand som gav detta, tillsammans med alla andra föremål i samma samling, till museet. Vatten dricks bäst ur dricksglas som detta och enligt mig är det vatten som gäller, och det är min favoritdryck, i alla lägen.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: