Elektroniska spel: En annan värld

 

Det bästa med tv- och datorspel är att man bjuds in till en helt annan värld. När jag var liten var Pettson och Findus snickarbod och underjordiska gångar mitt bästa alternativa universum. Senare blev det Sims, men nu har jag ett nytt, lite för mig oväntat påhittat favoritställe.

 

Det var min pojkvän som introducerade mig till det, till Assassins Creed 2. Spelet där du kastastas tillbaks till 1400-talets Italien och får vara Assassinon Ezio. En italiensk snubbe med lönnknivar, fightingskills och en stark vilja att ta kål på tempelriddarna. Lönnknivarna är byggda av självaste Leonardo DaVinci! Den här fällkniven är tyvärr inte gjord av den världsberömde konstnären och uppfinnaren, vem som faktiskt har smidit den är oklart. Den har en gång i tiden förmodligen tillhört A.F.S Persson, då det är detta som är stämplat på skaftet. Vid senare tillfälle har den hamnat i händerna på Th Winborg som var den som lämnade kniven till museet.

 

Men även fast det är väldigt kul att med Ezio hoppa runt på hustaken i Florens och lönnmörda tempelriddaren så hoppas jag verkligen inte att denna kniv någonsin har använts till något ting som Ezio skulle använt den till!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: