Elektroniska spel: Sällskapsspel ska det vara

 

Elektroniska spel finns överallt idag. Sedan 1990-talet har elektroniska spel blivit en populär aktivitet och eftersom jag är uppvuxen med denna utveckling kan jag egentligen inte se hur mycket det påverkat oss jämfört med tidigare. Visst att vi blir lite latare och vissa av oss kanske får fyrkantiga ögon, men det är samtidigt himla fantastiskt vad vi människor kan skapa egentligen. Sedan hur vi, fram för allt ungdomar, använder dessa skapelser är upp till oss, men jag tycker det är himla fascinerande var man kan åstadkomma.

 

Jag har aldrig varit någon som spelar särskilt mycket, jag äger ett X-box och har spelat mycket Playstation, men skjutspel  bilspel eller.. ja, andra spel, har aldrig varit riktigt min grej. Jag föredrar sällskapsspel, som Monopol, Alfapet eller olika varianter av kortspel. Det är mer socialt och man får en helt annan gemenskap.

 

Det vi ser på bilden är ett monopolspel från 1960-talet tillverkad av AB Alga. Det ser himla gammalt ut jämfört med det som ligger i skåpet under min TV, men jag tror minsann att detta spel gav samma gemenskap som mitt gör idag.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: