Om jag skulle sno något från magasinet: Söt servis? Ja tack

 

Alltså, varje gång jag går ut genom de stora blåa dubbeldörrarna från föremålsmagasinet efter min jakt på föremål har jag hittat någonting jag skulle kunna ta med mig därifrån. Det gör detta tema himla svårt faktiskt, eftersom det finns hur mycket som helst att välja mellan.


Till slut fastnade jag för denna kaffekopp med fat som är en del av en servis. Hur söt som helst verkligen, och jag skulle mer än gärna packa med mig den i väskan nästa gång jag går därifrån. Dessa är tillverkade av Marie Luise Seltman Weiden. Servisen är en del av samlingen Eskilstunahemmet som Roger Alderstrand gav till museet, och skulle passa himla fint i ett av mina köksskåp i framtiden som skulle passa ännu bättre på bordet när det är besök på ingång.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: