Valborg: Mysig, varm och vårvälkomnande

 

Jag har aldrig riktigt förstått valborg, men jag tycker det är en mysig högtid. Dock har jag inte varit någon som "firat" valborg något speciellt. Det är inte ofta jag kollat på brasa, och jag har heller inga speciella minnen från valborg. Jag brukar vara med vänner, äta gott, dricka gott, spela spel, skratta och ha det allmänt trevligt. Umgås helst enkelt. Det är en trevlig högtid, som är mysig, varm och vårvälkomnande.

I år är det lite mer firande för min del, och för resten av Nyköpings studenter, nämligen Beppe. Vi träffas på Nicolaiskolan, skriver hälsningar på varandras fiskemössor och sedan knallar vi ner till vallarna och avslutar kvällen på krogen. Det blir en roligare tillställning, och jag firar som jag brukar, med vänner.

Som sagt, Beppemössan, fiskemössan, är vad vi studenter kommer ha på huvudet på Valborg i år. Denna hatt liknar lite Beppemössan i formen, men i övrigt finns det inte så mycket likheter mellan dem. Detta är en grön hatt med spår av rött, orange och vitt och tillverkades under 2006 av Wigéns.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: