Namn: Mitt egna

 

När vi bestämde temat tänkte jag direkt ”Vad betyder egentligen mitt namn?”
Så jag sökte på internet och fick reda på att Veronica betyder segerbringande. Även att enligt en legend var Veronica ett skyddshelgon för konstnärer och fotografer.

Jag kände mig direkt lite dragen till det, efter som mitt främsta intresse är konst och jag älskar att fota. Intresset för foto kom på senare år men jag har alltid älskat att ha pennan i handen, det har jag alltid brunnit för och alltid känt mig bra på. Just därför valde jag dessa penslar gjorda av trä och hår, de gavs in till museet av Gudrun Anselm men användes av Sigurd Eriksson.  Men jag kände igen mig lite, därmed att jag ska bringa seger stämmer inte in så bra då jag jämt verkar få otur i alla sorters spel!

Jag är nöjd med mitt namn och jag tycker om det. Det är inte så vanligt och det har sin speciella kling och hela namnet är bara jag. Dock har jag ända sen barnsben irriterat mig på lärare som ropat ut ”Viktoria” istället för Veronica, men det är smällar man får ta! Jag gillar som sagt mitt namn trots det.

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: