Tips på Halloween-utklädnad: Bruden från helvetet




Nu är tiden snart inne. Vi närmar oss långsamt. Den där kommersiella högtiden från andra sidan atlanten. Den där högtiden som kläds i svart och orange.  Den högtid som får dig att både skratta och skrika högt.


Det finns en hel drös med olika utklädnader för halloween. Så länge du är läskig eller äcklig så är det fritt fram.  När jag såg den här brudklänningen i arkivet fick jag genast inspiration.  Det finns något kusligt med en gammal brudklänning, speciellt om den har lite skavanker som denna. Mitt tips för årets Halloween är att leta fram en brudklänning och sedan riva sönder den lagom mycket. Du behöver ju inte välja en såhär fin och gammal brudklänning. Som dessutom är tillverkad i Nyköping av en kvinna vid namn Lisa Larsson, 1947. Smutsa hur som helst ner den bröllopsklänning du väljer och smeta gärna på lite ketchup eller rödfärg mot det vita tyget. Sminka dig sedan riktigt läskigt, med stora mörka ögon, sår och blod. Låt sedan slöjan hänga ner framför ditt ansikte så att man bara kan ana det förvridna ansiktet där bakom. Sminka några sår på armarna och om du verkligen vill gå all-in föreslår jag att du drar bort klacken från en vit klacksko och haltar dig fram i skorna.  Nu är förvandlad till bruden från helvettet. Det sägs att hon blev lämnad vid altaret och att hon nu jagar förälskade par, för att få sin brutala hämnd.


Själv tänker jag rikta in mig på det äckliga spåret i år. Jag ska klä mig som en 1,67 meter lång och blodig binda. Glad Halloween allihopa!

 

 
 
jahk
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: