Avfall: tiden rinner iväg

 
 
 

Här ovan ser ni en kanna som är gjord av nickel och tillverkad av Gnese AB i Eskilstuna, och ämnet är avfall – hur går det ihop?

Jo, för min första tanke var hur mycket vi kastar bort, inte bara sopor och gamla matrester. Utan lite mer viktiga saker, speciellt tiden. Vi kastar bort vår tid något enormt, slösar den på onödiga saker istället för att ta vara på den korta tiden vi faktiskt har kvar med våra medmänniskor. Livet är alldeles för kort för att vi ska ta det för givet!

Jag kopplade ihop denna fina kanna med att vi låter tiden rinna iväg, tiden rinner lika fort som vattnet rinner ur denna kanna. Det går alldeles för fort, bara mitt första år på gymnasiet sprang förbi snabbare än vad jag kunde ana. Vi kastar bort viktigt tid på för mycket onödiga saker. Det vi egentligen borde göra är att ta vara på den tiden vi har kvar och göra det vi vill utav den. Inte kasta bort den, som sopor eller gamla matrester. 

 

 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: