Sociala medier: INTERNET-REHAB?

 
 

Facebook.

Twitter.

Tumblr.

Instagram.

Livejournal.

Youtube.

Hotmail.

 

Jag har dem alla, och säkerligen några till.

 

... det är helt okej för dig att döma mig nu, faktum är att jag själv dömer mig ganska hårt just nu.

 

11,983 inlägg på Tumblr

1,790 tweets på Twitter

1,670 mejl på Hotmail.

 

Det här blir ju bara värre och värre. 

Något säger mig att jag har ett beroende.

Eller åtminstone att jag spenderar alldeles för många timmar framför en datorskärm.

 

Men nu är det faktiskt så att jag går på Internet-avvärjning.

 

Varför?

 

Jo, helt enkelt för jag är trött på de stämplar man inte kan undgå att få på sociala nätverk. Stämplar som hipster, nerd, gamer och tusentals andra. Jag är trött på dem och att alla måste tillhöra någon kategori, att vara sig själv är tydligen inte tillräckligt – man måste tillhöra någon sorts grupp. Sådana stämplar gillar jag inte, men jag har ingenting emot de datumstämplar som Försäkringskassan använde sig av. Speciellt inte den på bilden. Den är fin, blank och det droppformade handtaget av trä ser lent ut.

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: