Tre nyanser: Musik


När vi bestämde temat så tänkte jag på alla möjliga saker jag kunde relatera till och tänka mig att se på tre olika sätt. Även om man kan se olika färger av exempelvis, röd, så kan man även få fram olika känslor. Ju mer jag började spinna på tanken ju mer idéer kom fram.  Så jag valde att fota en kvartsfiol i barnmodell som ägdes och gav till museet av Hillvid Edhager.

Jag tänkte på musik. Eller på en sång, om man ska vara mer specifik. En sång kan ju faktiskt låta och framförallt kännas olika för olika personer. Tre olika personer kan lyssna på samma sång, höra samma ord och hänga med i refrängen lika mycket – men känslan kan vara helt olika hos de alla tre. Musik är ett så fritt språk och berör människor så olika, det betyder och känns olika för personer.

Tre nyanser av musik – enligt mig finns det väl kanske hundratals nyanser av musik om man verkligen tänker på de olika personligheterna som kan lyssna på samma sång, men känna så otroligt olika.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: