Pranks: stora som små

 

Jag älskar pranks, ju större och galnare desto bättre. Jag har ett dröm prank. Jag skulle vilja anordna en galen möhippa till en av mina vänner som är väldigt höjdrädd och förklara för henne att hon ska hoppa bungyjump. Steg ett är att fixa två fake instruktörer som förklarar hur hoppet kommer gå till, går igenom alla risker och sedan hjälper henna på med utrustningen. Sedan skulle vi åka den sista biten till hopplatsen. Där skulle jag ge min vän en ögonbindel och förklara att hon ska göra hoppet med den. Leda henne ut på vad hon tror är en högbro och göra en dramatisk nedräkning. Men istället för att falla fritt 100 meter för att sedan fångasupp av ett rep, skulle jag låta min vän hoppa från en brygga. En meters fall rakt ner i vattnat. Ett chockartat magplask som självklart filmas.  

När jag såg taburetten på bilden tänkte jag direkt ”pruttkudde”. Ett prank behöver inte vara svårare än så. En trebent pall och en pruttkudde räcker gott och väl. Dynan är stramaljbroderad och runt kanten är en frans fäst med underliggande mörk satin. Benen är målade i bronsfärgad orientaliskstil. Detta lilla mästerverk är skänkt till muséet av Louise Wachtmeister från Christineholm. 

Om du också gillar pranks, kan jag rekommendera att gå in på Youtube och söka på Prank War som Collagehumor har gjort. Där hittar du galna pranks som garanterat inspirerar.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: