Drömbrottet: Rosa skimmer

 

Sven Deurell är konstnären som skapat detta drömskt rosaskimrande verk.
Motivet är en azalea.

Motiv.
Motiv för att begå ett brott.
Ett drömbrott.
Vad skulle mitt drömbrott vara och med vilket motiv?

Mitt motiv, min avsikt skulle vara god.
Jag skulle försöka agera altruistiskt.
Förmodligen råna alla banker i världen och fördela beloppen jämt över hela jordens befolkning.
Och det skulle leda till?
Kanske ta mig in i alla parlament i världen och skriva om grundlagar så att alla får det bra.
Och det skulle göra mig till?
Diktator?
Profet?
Gud?

Nej...
Det blir alldeles för mycket storhetsvansinne över detta.

Mitt drömbrott.
Det skulle nog vara att få länsa hela världen på allt det just jag vill ha.
Och samtidigt se till att inte skada, såra eller beröva någon annan på något.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: