Om jag vore ett djur: den läskiga sköldpaddan Frida!

 

    

Eftersom jag under mina tre år som bloggare inte har valt ett skåp någonsin så skulle jag nog som sköldpadda välja skåpet. Men det finns en till anledning till varför jag skulle välja skåpet som sköldpadda, jag skulle nämligen skrämma folk som tittade in i den mörka "garderoben". Eftersom jag som sköldpadda är lite klumpig så skulle jag säkert ramla ur skåpet och hamna på rygg och inte komma runt, så att när personen som tittat in i skåpet och blivit skrämd får se något roligt och gulligt. Förhoppningsvis skulle personen hjälpa mig och vända på mig och när personen gjort det skulle jag springa iväg. Alla som har haft en sköldpadda vet att de kan vara snabba och inte alls skalman-långsamma.

 

Som sköldpadda skulle jag nog även frigöra alla uppstoppade djur och porslinskossor som finns i magasinet. Men även plastdockorna som finns. "Frihet åt alla" skulle jag ropa, eller kvacka, eller vad sköldpaddor nu än gör. Men skåpet skulle vara mitt hem, dit skulle jag släpa alla möjliga sorters klädesplagg som finns i magasinet för att göra det mjukt och fint. Det finns ju som sagt en hel del grejor man kan inreda skåpet med i magasinet. Allt från ett helt dockhus till tavlor och porslin. Skåpet jag skulle bo i är ett bänkskåp gjort av fur som används för att förvara saker och det är ju typ det jag som sköldpadda skulle göra, förvara mig själv och alla mina saker som jag skulle sno från magasinet...

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: