Tv-serietips: Färgsättning




Precis lika delikat som det kinesiska porslinet ni ser på bilden ovan.
Med allt dess skira, delikata och mjuka i tonerna.
Precis så vill jag att en tv-serie ska vara rent visuellt.
Det ska inte bara vara ett spännande narrativ utan jag efterfrågar även det för
synen njutbara.
Jag vill ha konstnärliga inslag, väl genomtänkta kameravinklar och
gestaltningar av livet.
Det ska vara komplext, gärna lite makabert och udda.
Här kommer några tips!
 
PLEASE LIKE ME
En komediserie om att komma ut, om närhetspanik, död, pinsamheter och social
inkompetens.

THE PARADISE
Baserad på Emile Zolas roman The Paradise. Vackra kläder, intriger och
smäktande kärlek. Perfekt avkoppling.

MISFITS
Om ett gäng ungdomar som dömts till parkarbete. De blir alla träffade av
blixten under en storm och får superkrafter.
Helt vrickad, galen och totalt underbar.

GIRLS
En feministisk rip-off på Sex and the city. Den här gången med verkliga
problem, rediga kvinnokroppar och trivialitet istället för svältideal, glamour
och mesvarning.

THE BIG C
Om Cathy som kämpar mot cancer. Och gör precis allt hon alltid velat, för
nu tar ju livet ändå snart slut.

Detta är ett axplock av serier jag gillar! Njut!


 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: