2013: I snöglopp och solsken



Ett mycket bra år skulle jag vilja säga att det här varit. I alla fall för mig och förhoppningsvis majoriteten av ni andra. En årskrönika om alla de händelser som hänt på vår planet har jag inte för avsikt att dra, men något som alla kan relatera till är de upp- och nedgångar man mött.

 

I snöglopp och solsken har jag gått, det ena har lett till det andra. Viktigt har varit att inte glömma den andra sidan av vägen vi förs på.

 

Speciellt viktigt är att hela tiden minnas att efter en tid av motgångar så kommer en uppgång, för eller senare. Ju mer man minns, desto snabbare kommer den. Att hålla öppna ögon och se det tunga snöpulsandet en väg till den plats där det lättare flyter på gör tillvaron mycket lättare.

 

Men när det är solsken och allting går lätt och utan problem så är det viktigt att minnas, att det finns tider med motgångar, just för att man inte ska hamna där för att man gått i blindo och tagit saker för givet.

 

En solhatt gjord av halm som skyddar mot den härliga solen, men som också kan skada, är något att bära i förbehåll. Just den här hatten har en gång i tiden haft fina och hela blommor hängande runt omkring.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: