Lärare: Genom hela livet



Jag älskade att leka när jag var liten, helst med allt som hade någonting med rosa att göra. Jag fastnade direkt för detta leksaks-sett med dockor, hästar, hus, skyltar, borstar till hästen och mängder med tillbehör. MaryAnn Fargo gav in denna till museet. Detta skulle vara en typisk leksak för mig som barn. Då jag gick på dagis, jag och mina två bästisar på den tiden skulle nog inte kunna slita oss ifrån den. Redan då hade jag människor runt om kring mig som lärde mig saker.

Genom hela mitt liv har jag haft lärare bland mig, på dagis började de lära mig saker. På förskolan så började skolan och man lärde sig alfabetet samt lite hur man adderar. Men ju mer tiden gick och framförallt åren gick så fick jag in mer och mer information och kunskaper om allmänbildning samt viktiga saker. Allt på grund av lärare. De har lärt oss hela livet, tills den dagen vi tar studenten, om man inte pluggar vidare. Med detta vill jag få fram att vi verkligen bör ge en stor eloge till lärare so faktiskt hjälp oss alla så mycket genom åren. Vissa kanske var en påse skit men vissa lärare stod ut, var genuint snälla och hjälpte oss mer än vi kanske anade. Så vi alla borde tacka lärare mer, det är faktiskt på grund av dem vi står där vi står idag.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: