Koll på kläder: Smärtsamt vackra



Ett par gymnastik skor från fyrtiotalet av märket WB Made in Sweden.
Tillverkade av Ryska Gummifabriks AB i Malmö.
Ja tack!

Det är nästan lite vemodigt att för sista gången passera skohyllan i magasinet och välja med omsorg.
För det har varit min bästa hylla under min tid här.
Som den äkta skofetischist jag är så har det blivit många stunder framför skorna.
Men,
jag kan ju inte välja skor till alla teman.
Dock har jag alltid velat.

Jag vill sno med mig dessa skor hem.
De är vansinnigt snygga.
Stilrena, orginella och bara allmänt bäst.

Med mitt stora intresse för färg, form och estetik så medföljer per automatik ett genuint intresse för kläder.
Det finns så många möjligheter för kreativiteten att komma till uttryck via kläder.

Dessa skor uttrycker ett slags elegant sportigt hippt.
Går inte att inte tycka om!

 

 
Sörmlands museums projekt Koll på kläder utforskar dagens klädindustri i ett historiskt och globalt perspektiv. Vill du vara med och skriva konsumtionsdagbok? Läs mer här


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: