Om jag va fast i en outfit: Rutigt är snyggt!

                      

Om jag under en vecka inte fick byta kläder utan var tvungen att ha på mig samma hela tiden så skulle jag välja denna klänning. Den har en bra längd utifall att det skulle bli kallt, den passar även till finare tillställningar om jag skulle vara tvungen att gå på något sådant. Den är inte heller omodern även fast den tillverkades 1966 eftersom rutigt aldrig kan bli omodernt. Jag tror nog till och med att jag skulle få komplimanger om jag bar denna klänning. Säkerligen fick Cecilia Karlsson också komplimanger när hon bar den 1966.

 

Det är en kjol och en skjorta i ett, med två fickor fram på kjolen. Fickor på klänningar är ju att föredra och älska. Dom syns oftast inte men är oerhört praktiska eftersom man slipper bära på en väska. Den är gjord av silke och bomull vilket båda två är textiler att föredra om man ska ha på sig plagget i en vecka. Speciellt om man ska sova i den också. Nu vart jag nästan sugen på klänningen, kanske ska sno hem dem...

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: