Albumtips: Between Two Lungs

       


För många handlar album om historien albumet berättar, men själv har jag aldrig kunnat förstå vad albumet berättar förutom de känslor de väcker inom mig. Ett bra album för mig är ett album då alla låtar är bra och väcker känslor inom mig. Between Two Lungs är ett sådant album, det är Florence + The Machine som gjort albumet. De har flera album som jag är förälskad i men jag tänkte tipsa om just Between Two Lungs. När jag behöver inspiration till en målning lyssnar jag alltid på Florence + The Machine för att deras låtar väcker så mycket känslor inom mig och får fantasin att flöda.

 

När jag letade efter ett föremål som skulle symbolisera albumet Between Two Lungs tänkte jag självklart på två lungor först men eftersom det inte fanns tänkte jag att jag skulle hitta en intuberingstub eftersom de förs ner i luftstrupen som sitter emellan två lungor och fördelas in i två bronkers. Men det hittade jag inte heller i samlingen "Sjukvård", utan det jag hittade var en sond från vårdskolan i Eskilstuna. En sond används för att mata en person som är oförmögen att äta på egen hand vid exempelvis koma, sjukdom, ålder o.s.v. Den förs inte ner i luftstrupen utan ner i matstrupen så det var helt enkelt det bästa jag kunde hitta till albumet Between Two Lungs.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: