Albumtips: Tigerdrottningen



Jag är en riktigt musik-nörd. Jag älskar att lyssna på musik när jag tränar, går, pluggar, cyklar, äter, sover – allt. Jag älskar att hela tiden ha musik som jag mår bra utav, eller som berör mig. Jag är en riktigt allätare när det gäller musik och lyssnar lite på vad som helst.

Men nydligen kom Kents nya album ut, ”Tigerdrottningen”. Jag har alltid gillar Kent, gillar stuket på musiken och texterna. Gillar hela konceptet verkligen. Men detta album är så otroligt bra, det är så mycket attityd och så fina texter. Texter som berör, som känns och som faktiskt påverkar ens sätt att tänka och se på saker. Jag gillar det väldigt mycket och det är det som har spelats upp extra mycket när jag tränar, går, pluggar, cyklar, äter, sover – allt.

Men jag har såklart en favorit så som jag alltid har när jag lyssnar på flera låtar ifrån ett album eller ifrån en artist, och mi favorit låt som jag rekomenderar är verkligen ”La belle Epoque”. En riktig jädrar anamma låt som bara sätter ord på allt. Så fin, så sann och så berörande. Jag tipsar er verkligen att lyssna på hela albumet, låt efter låt för att hitta den röda tråden och höra vad det faktiskt handlar om. Så fint album.

Hittade denna hatt mest för att det påminner mig om albumets framsida. Fjädrar, svart och lite mörk sådär. Hatten är gjort utav blått siden och vitt flor runt kullen. Den användes utav Hedvig Burenstam från Mariefred.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: