Gissa föremålet: Fridas val

 

                  

I Raspen finns det ett antal föremål som jag inte har någon aning om vad det är, oftast beror det på att föremålet användes under en tid då jag inte var född. Men ofta kan man ju ändå gissa vad föremålet användes till men när det kom till detta föremål hade jag ingen aning.

I mina ögon är det en konstig svart grej med en liten stol på, förmodligen använd till ett dockhus eller som leksak. Men det känns ju ganska fel, att något som är så fint ska användas av en docka. Det måste ju vara någon slags bordsdekoration som man kan förvara salt och peppar i, i de två glasflaskorna alltså. Hade jag fått gissa mellan de två så hade jag nog valt det senare alternativet.

Men vad tror du att det är? Har du kanske sett eller till och med använt en? Nästa vecka får du reda på vad det här föremålet egentligen är, är det kanske en leksak eller en bordsdekoration eller kanske något helt annat, vem vet! 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: