DET WÅRAS FÖR FILM




Vi satt i det lilla pentryt på jobbet och diskuterade film.
Nils ba: - Lobby boy, Lilja, har du sett trailern? Indien, tusen färger?
Jag: - Näe. Vad är det för något? Vem är regissör? Min favvo är Wes Anderson!
Karin och Helena ba: - Jaaaa, The royal tenenbaums! Bäst!
Jag: - Åh... Om det bara kunde komma en ny film av honom snart...
Samma kväll sitter jag i soffan och i en reklampaus på TV sveper en trailer in
i bilden.

En trailer till Wes Andersons nya film: The Grand Budapest Hotel.
Wohooooo!!!!!

Insåg att det var lobbykillen som Nils syftade på, men att han nog missat att
filmen utspelar sig i Budapest och inte i Indien... ( Nils <3 )

Men lyckan.
Jag älskarälskarälskar Wes Andersons filmer.
Musiken, färgerna, karaktärerna, handlingen, estetiken. ALLT.

Kolla trailern så fattar ni vad jag menar!

Jag vill likna Wes filmer med en liten dosa av björknäver och bomullstråd från
40-talet.
Lika delikat och ljuvlig att se på.
Sådär mysigt gedigen och fin.
Organisk och orginell.
Biopremiär: 21 MARS.
JA.



 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: