En resa: Packat och klart!



När jag ser den här bilden på lilla Margaretha som hjälper textildesigner och mamma Ebba Von Eckerman med tygerna påminns jag om min dåliga packningsförmåga.

För lite såhär ser det ut när jag ska resa iväg.
Jag tar med mig alldeles för mycket!
Helt hysteriskt stora högar med kläder.
Jag vill ha variation, valmöjligheter, både mina funktionella och mina finare kläder.
Allt på samma gång.

Sen sitter jag där på väskan och ba: varför går den inte igen?
Och sen bär jag runt väskan på tåget och ba: varför är den så tung?

Jag vill verkligen resa iväg.
Långt bort härifrån.
Längtar iväg så mycket att jag skulle göra vad som helst för en fjäderdräkt och två vingar.

Innan dess måste jag hinna öva på att prioriteringspacka...
Annars kommer jag stå som Margaretha bland travar av kläder och drunkna i onödigheter/valmöjligheter (det beror på hur man ser det).

Ps. Är inte Margaretha vansinnigt söööööt? Tror att jag smäller av! Vill pussa!

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: