En resa: Riktigt nice

 

En resa resulterar ofta i en utveckling. Vart och hur man än reser så träffar man på något nytt, eller bevandrar sig mer i något som redan är bekant. Det resulterar i kunskap, man kommer till olika ställen och lär sig av dem eller så reser man i sina tankar och lär känna sig själv bättre. Det är även ett bra sätt att komma ifrån vardagsstressen och därmed kunna slappna av. Njuta av att inte ha åtkomst till internet största delen av dagen och då lära kännas vid annat.

 

Detta låter ju som en bra anledning till att göra en utlandsresa efter gymnasiet för att hitta sig själv. Ta och åka iväg ett år till ett exotiskt spirituellt land och leva enligt helt andra förhållanden än i Sverige. Men nej, jag tror i alla fall inte det är något som passar mig. Visst lär man sig se världen från ett annat perspektiv, se det som vi har och inte har, men jag tror istället att risken är att komma längre ifrån sig själv och sin karriärsbana. Ett kraftigt avbrott i vad man gör, en stadig utbildning som ska följas av en högskoleutbildning. Att vara iväg ett år på resa i en helt annan miljö tror jag bara kommer att göra vägen längre till ens mål utan att man drar så mycket fördel av det.

 

Om jag dock skulle åka iväg på en liten kortare resa till ett exotiskt och spirituellt land, som jag mycket väl skulle vilja besöka, är denna koffert en bra mall för den koffert jag kanske skulle använda mig av. Det är en resväska med sälskinnsöverklädd trästomme och abstrakt mönster i färgerna ljusblått, rött och gult. Initialerna skulle på min koffert självklart vara N B och klädseln med sälskinn kanske skulle bytas ut. Kofferten på bilden är tillverkad 1880 gavs till Sörmlands Museum av Hilding Fredriksson.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: