Önskningar: Om man fick vad man ville, vad skulle man välja?

 
 

 

När man var yngre önskade man sig de senaste och finaste leksakerna och kände ren lycka om man fick dem på sin födelsedag eller julafton. Men idag, om jag fick en önskning och det fick vara vad som helst så vet jag inte vad jag skulle önska mig. Skulle jag välja fred på jorden eller kanske ett slut på all svält i världen? Skulle jag välja att all girighet som finns hos människor ersätts med en oändlig generositet? Eller skulle jag önska mig att jorden aldrig kommer gå under och att all mark på hela planeten blir bördig?

 

Jag vet inte vad jag skulle välja, vad skulle du önska dig? Självklart så får man önska sig något till sig själv, om jag önskade att jag blev den rikaste personen i hela världen så skulle jag nog kunna hjälpa människor i svält. Men om jag fick en önskning som inte kunde vara vad som helst, exempelvis vad jag önskar mig i studentpresent, så skulle det nog vara ett jobb. Eller en resa kanske, för materialistiska saker har jag ju redan så det jag vill ha är upplevelser och utveckling. Inga presentkort som visas på bilden eller leksaker längre, men jag antar att det är vad en vuxen människa brukar önska sig? För själv vet jag ju inte vad en vuxen ska önska sig eftersom jag inte varit vuxen så länge...

 

Detta är presentkort från olika firmor som i ett kuvert medföljt presentboken "Bygga Bo". Det är presentkort på Nyköpings barnkonfektion AB, Nyttokonst, Westlings Elektriska, Alfredsons hovblomsteraffär och ett rekvistionkort hos Nyköpings Sparbank då man får en gratis hemsparbössa av plast.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: