Önskningar: vår!


Jag har nog aldrig varit så trött på snön som jag varit i år, trött på mörka moln och regniga dagar. Jag är verkligen ingen vinter-tjej, har aldrig gillat allt med skidor och skidresor. Så i år kände jag mest att jag fick nog, vilket jag fortfarande är. Regn, snö och blask är det värsta jag vet. Jag önskar mig vår!

Mitt humör drar iväg som en raket när solen är framme, hela jag skiner upp och kan inte göra annat än må bra. Därav längtar jag något enormt till ljuset ska komma fram, fåglarna ska börja kvittra och blommorna som börjar kika upp. Jag älskar vårkänslorna som kommer, just för att man märker dem så direkt. Inte alls som med sommaren som successivt kryper fram och poff så är den här. För våren har sån kontrast vilket gör att det känns i hela kroppen när det kommer! Få bra tunnare kläder och jackor, samt ha snygga solbrillor på sig. Det är min favorit under våren! Tänkte direkt på dessa solglasögon på bilden, det är tillverkade under 1900-talet. Stiftelse Syskonen Segelbergs stiftelse gav in dessa solglasögon, tänka sig att samma slags solglasögon som gjordes för så många år sedan kommer tillbaka och är mode idag!

Det bästa med våren är faktiskt att sommaren kommer sen. När den riktiga värmen kommer! Då man åker ut och badar, solar, äter glass, bär klänningar och bara njuter av vädret. För vädret har sån stor betydelse, det avgör så mycket mer än vad vi tänker på. Vad man kan göra, vad man vill göra och framförallt vad man orkar. På vintern vill man kura ihop sig framför brasan med varm oboy, på våren vill man ut och gå långa härliga prommenader i vårsolen, på sommaren vill man ligga på stranden och bada och på hösten vill man krypa ner under täcket framför en film samtidigt som regnet smattrar mot fönstret. Just därför vill jag ha sol och värme!

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: