Internethandel: vad som helst, när som helst

 

I Råby utanför Nyköping jästes starkvin (16%) hos familjen Eriksson. Vinet gjordes på olika frukter och flaskorna pryddes av fina etiketter som Sigurd Eriksson målade. Flaskan på bilden har innehållit vin ifrån 1997, nu står den tom på en hylla i arkivet.  Jag tyckte att flaskan passade bra ihop med temat internethandel. Det är nämligen försäljning av olagliga saker som vapen, droger och hemmabränt eller smuggelsprit som ofta disskuteras när internethandel står på dagordningen.

Finns det något som inte går att köpa på internet? Jag kunde faktiskt inte komma på något. Kanske är internet den ultimata affären med obegränsat utbud och öppettider dygnetrunt. Jag bestämde mig för att kolla runt lite på de vanliga ”köp och sälj” sajterna på internet för att ta reda på om det går att köpa precis vad som helst på internet.

Jag hittade ett begagnat fotoalbum fyllt med bilder på en familj från 1995-1997 för 79kr, en tupp på blocket för 50kr och en färgglad teckning förreställande ett äppleträd gjord av Vilma 4 år för 800kr. Svaret blev således, ja det går att köpa vad som helst på internet när som helst.  

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: