Ljuset i mörker: Te narkoman


Nog för att hösten är sådär fantastiskt mysig och har alla mysfaktorier i sig, med alla vackra färger och alla ljus man tänder. Men med allt regn och rusk, alla gråa moln och täcket som lägger sig över vårt avlånga land - gör det inte alls lika mysigt. När solen tittar fram och kylan fortfarande ligger kvar i luften, då älskar jag hösten. Långa höstpromenader och alla mysiga fikastunder med vännerna. Men en sak som verkligen symboliserar hösten för mig, är hinkvis med te. Jag konsumerar så extremt mycket te under hösten, i alla smaker. Där skulle jag säga jag förknippar mitt ljus i mörkret, dels för att jag alltid har med det överallt men också för att det är så fasansfullt gott. Älskar sängliggande dagar med teet i hand, fikasunder med tjejerna med en varm kopp eller bara en mysig stund över öppnaspisen med en kopp té. Älskar det, det förknippar jag med mitt ljus i höstmörkret. Denna kopp är inte bara perfekt storlek för teet utan också extrem vacker med sina dekorationer, av vitt porslin och dekor av flytande blått. Den kommer ifrån Nyköping och gavs in av Carl-Gustaf Blomberg.

När mörkret faller så är det extra viktigt att se sina små ljus.

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: