Min favoritlek: En av grabbarna

 

Min favorit lek när jag var liten var väl lite för många, jag var alltid en sprudlande tjej med blont hår och sprang runt med ett leende hela dagarna och framförallt lekte. Jag älskade det, i alla dess former. Men något jag starkt kommer ihåg är hur jag tyckte att fläta hår och byta klänningar på dockor inte va sådär jättekul. Jag ville hellre leka krig med dinosaurier eller pusskus som också var en favorit. Jag gillade att leka med grabbarna, dom var så mycket mer påhittiga och framförallt inte rädd för att skrika eller smutsa ner sig. Nog för att jag var en typisk tjej redan som liten och vägrade ha på mig något som inte var rosa eller de fula galonbyxorna, så älskade jag att leka med killarna.

 Därför tänkte jag på denna brandbil som gavs in utav Johan Hagströmer och gjord år 2006. En så kallad typisk kill-leksak som inte alls var en typisk kill-leksak för mig. Det var en leksak.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: