Hallå där: Jag gillar Doctor Who


 

När jag såg den här lilla väderkvarnsleksaken var min första tanke: ”Exterminate!” Okej, låt mig förklara lite närmare innan ni avfärdar mig som helt galen. Jag är väldigt förtjust i den brittiska sci-fi tv-serien Doctor Who och från sidan ser den här lilla oskyldiga leksaken nästan precis ut som en av Dalek, en av Doktorns äldsta fiender (som ofta ropar just: ”Exterminate”).


Eftersom det här är mitt första inlägg på bloggen kanske jag borde berätta lite om mig själv. Jag heter Arvid, jag är 16 år gammal och går första året på teaterlinjen på Nyköping Strand Utbildningscentrum. Jag spelar trumpet, jag lajvar och jag är intresserad av en himla massa saker, t.ex. Doctor Who.


Jag har alltid tyckt om historia och efter att jag började titta på Doctor Who (som till stor del handlar om tidsresor) och efter att jag började lajva så har det intresset växt. Mitt intresse för historia är i sin tur en av anledningarna till varför jag valde att börja skriva för youthhood. Den andra anledningen är helt enkelt att jag gillar att skriva, något jag hoppas kunna bli ännu bättre på genom den här bloggen.


Förutom att den lilla väderkvarnen lämnades in till museets föremålsarkiv av Alma Fast 1974 finns det inte så mycket information nedskriven. Vem vet, antingen så visste ingen speciellt mycket om den, eller så kanske det är en undercover-Dalek.

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: