Min morgon: en tröttsam historia

 

 

Alla blogginlägg som skrivs av oss ”Youthhoodare” arkiveras och sparas för typ all framtid. Vilket ibland får mig att undra hur framtidens människor kommer uppfatta och tolka mina texter. Min gissning är att jag kommer bli refererad till som ”den där politiska tjejen som alltid snackade om tv-serier och te” när framtidens anställda på museet är nere och gräver i arkivet. Veckans tema är som du säkert redan förstått ”Min morgon”, so here we go again.

 

Min morgon består av tre stycken viktiga T: tv-serier, te och trötthet. Från att alarmet ringer på telefonen har jag en timme på mig att vakna, äta frukost, klä på mig och gå ut genom dörren. Problemet är bara att denna timme är så plågsamt tråkig. Tankarna är sega och oerhört ointressanta. Men det värsta av allt är att timmen är så förutsägbar, det är omöjligt att bli förvånad den första vakna timmen. För att trots detta kunna motivera mig själv att lämna den varma sängen har jag mina hemliga vapen, tv-serier och ett absurt teberoende.

 

Här har du min morgon rutin / sjukt intressant info: 

07:10 Vaknar

07:12 Går upp ur sängen + kollar mobil

07:34 Har gjort klar frukosten

07:35 Satt mig i sängen, valt random 20 min avsnitt och tryckt på play

07:55 På med kläder, borsta hår och tänder

07:10 Borde gå ut och cykla till skolan men håller fortfarande på att välja kläder

07:20 Går ut och cyklar till skolan

07:35 Smiter in i klassrummet 5 min sen och hasplar ur mig en innovativ ursäkt

 

Okej min morgon är fortfarande förutsägbar men det kan komma en liten surprise under tv-serien och lite teoin på morgonkvisten tackar ju ingen teberoende nej till. Men något som jag saknar är en ”stylish” morgonrock som som den på bilden. En fodrad sidendräkt måste ju göra morgonen lite roligare. Den är tillverkad någon gång mellan 1920-1936 och har tillhört givarens mormor Sigrid Elfström f. Svensson. En kvinna som uppenbarligen genomled sin morgontimma i stil.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: