Min morgon: världen omkring

 

Klockan är 06:45 och mitt första alarm ringer. Jag somnar antagligen om, jag glömmer alltid att tända lampan. Klockan 07:00 ringer ett till alarm och nu måste jag verkligen upp. Jag tänder min lampa som står på skrivbordet och startar upp min dator medans jag sätter på mig dagens t-shirt (för ja, jag använder alltid t-shirt).

Jag måste uppdatera mig med världen. Jag menar inte nödvändigtvis med nyheter från Aftonbladet eller SvD, mest med världen som i YouTube eller Twitter men med nyheter också. Det är lite svårt att komma ifrån stora nyheter om man läser igenom sitt twitterflöde i och för sig.

Jag valde den här kombinerade TV, radio, och grammofon från 1950 för att min morgon går ut på att titta på YouTube och lyssna på musik. Jag hatar att försova mig det minsta och få mindre tid att kolla på YouTube eller lyssna på musik för det har blivit en sådan självklar del av min morgon att det stressigt och konstigt om jag inte får börja min morgon så.

Denna kombinerade TV, radio och grammofon är inbyggd i teakhöje och det finns dörrar för TV och en separat dör för radio och grammofon. Det är verkligen en klassisk grej. Om man kollar på svensk film från 50-eller 60-talet eller film som utspelar sig då så ser man helt klart en sådan här. Den går inte att komma ifrån helt enkelt. Precis som jag inte kan komma ifrån mitt behov att uppdatera mig med världen varje morgon.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: