Vad tusan är det här?! En sy grejimoj kanske?

 

Vad kan man använda en sån här trä konstruktion till? Jag blev inte mycket klokare av att lyfta, vrida och vända på den rektangulära trä prylen. När jag slutligen öppnade den lilla lådan längst ner såg jag att den var fylld av korkar, vilket gav upphov till förvirring. Vad ska man ha korkarna till och varför sticker det upp träpinnar i olika höjder?

 

Jag har ingen bra gissning men drar väl till med att föremålet har med textil att göra. Den ser ju gammal ut så jag antar att den är tillverkad innan symaskinen uppfanns. Man kanske kan sätta tråd eller garn rullar på pinnarna och sedan sy eller virka ihop något. Eller så använder man den bara för att förvara trådrullarna, så kan man ha nålar och andra sy attribut i lådan. Men vad korkarna är till för har jag ingen aning om.

Svaret får du nästa vecka!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: