Min favoritskådis: Rösten i Soffan

 

 

Favoritskådespelare alltså. Svår fråga, jag har liksom så många. Några exempel är Helena Bonham Carter, Heath Ledger, Leonardo DiCaprio, Maggie Smith och Benedict Cumberbatch. Sedan har vi ju självklart också Morgan Freeman med sin episkt lugna röst. Anledningen till att jag valde den här soffan är för att jag tycker att den såg ut ungefär som Morgan Freemans röst låter. Jag förstår om det här verkar jätte konstigt och det är det säkert också. Jag ville hitta något som såg ut som hans röst och så stod den här soffan (som egentligen är en paneldivan om vi ska vara helt korrekta) där och såg ut precis som jag skulle beskriva den. Både sträv och mjuk på samma gång och med en djup röd färg.


Det är lite intressant att hitta saker som på något sätt representerar en person eller ett karaktärsdrag. För ett tag sedan så diskuterade till exempel jag och Moa (som också skriver på bloggen alltså) vilka kryddor vi och våra klasskamrater liknade efter att vi gjort en liknande övning i skolan. Att jämföra folk med saker, bra eller dåliga, har folk gjort länge och ett bra exempel på det är den första raden från en av William Shakespeares mest kända sonetter.


Shall I compare thee to a summer’s day?  

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: