Gulligt: "Vare inte så att gud älskade alla nyss?"



Innan jag börjar skriva det här inlägget vill jag bara klargöra att det inte handlar om något "åh vad gulligt med två killar som gifter sig, så sött!" Tvärtom så är det absolut inget nedlåtande med den här texten.

Att äktenskap är gulligt är det inget tvivel om. Om de håller vill säga. Men hur gulligt är det egentligen att det så sent som 2009 blev lagligt för alla att gifta sig med den man älskar?

Vad är det egentligen som gör att många inte tycker att det är okej att gifta sig med den man älskar? Vad spelar det för roll vilket kön man har? Och hur fan kan det vara så att det bara är trettio år sen homosexualitet klassades som en sjukdom?

I alla fall så blev jag väldigt glad när jag såg den här fina tårtdekorationen. För det är faktiskt lika självklart att en man och en man ska få gifta sig med varandra, som det är att ha tårtdekorationer på bröllopstårtan.

Även om utvecklingen för homosexuellas rättigheter har gått alldeles för långsamt, så är det i alla fall riktigt bra att det äntligen har blivit okej att gifta sig. Oavsett vilket kön den du älskar har.

Vare inte så att gud älskade alla nyss?





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: