Kommunikation: ”Hallååååå?”

Vad är det vi har för att kunna kommunicera med varandra nu förtiden? Internet och telefoni t.ex. Här har jag valt en bild som för mig påminner om hur folk hade det förr i tiden. Som här ute på landet kanske?



Tänk er att en dag så var budkvinnan eller mannen tvungen att ta sig från gård till gård för att kanske lämna en liten ask med konfekt och ett brev för att visa sin uppskattning att paret Svensson, Nilsson och Grankvist dykt upp på ens 57års dag, kuuul säger jag.

Nu finns det ju ett enkelt svar som heter Internet och mailadress. Eller varför inte postlåda där du så snällt stoppar in en bunt med tackkort och en snäll brevbärare hämtar det med sin säck, precis som tomtefar. Jaja, nog om detta, det enda som jag har att säga är att det var nog betydligt billigare att kommunicera än nu i dagens samhälle.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: