Höjdpunkt 2009: "Lycka till, vän"



En. Höjd. Punkt. En punkt höjd. En höjd punkt. En höjdpunkt. Lustigt egentligen att ord beroende på sammansättningen betyder helt olika saker. För det jag ska berätta om är ingen höjd punkt eller en punkt höjd. Utan en höjdpunkt under 2009.

Det är svårt att välja. Visualiseringen av potentiella händelser under 2009 går precis som innan man dör, som revy framför ögonen. Eller det påstås i alla fall vara så, det återstår att se. Vanligtvis skulle jag nog välja en händelse i likhet med en festival, fikapaus, sovmorgonen eller varför inte när jag en dag hittade hela fyra skatter på väg till replokalen.  Men inte den här gången. Den här gången är det någonting annat.

Jag var bortvänd, precis som att de andra utgjorde ett hot när de försökte ta på tonerna. Men så var det inte, de är allas. ”Lycka till”, sa jag och jag vet att jag hörde precis samma sak tillbaka men det var ett ord till som jag hörde, ordet ”vän”. Det är skönt att veta att när vi är samlade så är det av samma anledning. Hängandes upp och ner, ut och in, sprattlandes, sparkandes, skrikandes, gormandes, krypandes, flaxandes, alla rörelser är tillåtna. Röken nådde snart sin yttersta gräns vid taket och en massiv vägg av ljud blåste rent.


Postat av: Anonym

Sjukt bra skrivet!

2010-01-10 @ 23:28:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: