Svensson: "Man ska ha husvagn"

När tv-serien Färjan började sändas tänkte jag: är det så här folk beter sig i detta land? Är det så här vi ser ut från ett rent objektivt perspektiv?

Att svenskars största nöje är att åka färja, bli fett full och gapig. Jag tänkte att det inte kan se mycket värre ut. Sen kom tv-serien ”Ullared”.

Alltså grejen med ”Ullared” är att det är rätt tragikomiskt, det kan vara underhållande att se alla dessa människor vallfärda med sina husvagnar till detta köpcenter. Sen är det inte lika så kul när man inser att dem är helt seriösa.

Jag vet inte, jag har alltid haft något emot husvagnar. De är stora, klumpiga och rätt fula. Och det osar verkligen ”Svensson” över dem. Vilket jag också har svårt för. Hela den här Svensson-grejen känns bara så… tråkig. Det finns liksom roligare saker att spendera sin semester med än att åka iväg med ett litet mobilt hem till en gräsplätt någonstans och grilla korv år ut och år in.

Nej, den enda bra husvagnsrelaterade saken är den animerade kortfilmen från 1938 ”Mickeys Trailer”. Ni vet den som visas varje jul när Musse, Långben & Kalle åker ut på en husvagnssemester. Om sådana husvagnar fanns på riktigt skulle jag faktiskt överväga att åka med.



Fast den här husvagnen är också rätt ball i och för sig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: