Favorit-deccenium: Den tidlösa kastanjetten



Musik är något som kännetecknar och avspeglar ett årtionde. Från 70-talets ABBA till 00-talets Lady Gaga. Visst funkar nästan alla ABBA-låtar än idag, men är deras musik tidlös?

Att lära sig spela ett instrument kan både vara svårt och tidskrävande. Men det finns ett instrument som alla borde klara av att spela, jag pratar om den exotiska kastanjetten. Eftersom kastanjetter i stort sett bara kan ge ifrån sig ett ljud så är det i princip omöjligt att göra fel, vilket gör instrumentet så godhjärtat. Den passar alla och kommer alltid att göra det.

Nu kanske inte kastanjetten är det mest avancerade instrumentet, jag vet inte ens om det definieras som ett instrument eller som en leksak. Men med tanke på att kastanjetter ofta används av dansare från främmande länder så föredrar jag att lägga kastanjetten under kategorin; Exotiska Instrument.

Jag tänker tyvärr inte välja ut något favoritdecennium eftersom jag gillar det tidlösa, något som är ovan modets växlingar, något som inte är märkt av tidens framfart. Men bara tiden själv kan utse det tidlösa.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: