Skönhet: "Vad är skönhet?"



Vad skönhet är för något egentligen är en klurig fråga. Man skulle till och med kunna säga att det är filosofiskt, för finns det något exakt svar? Jag tror inte det.

Man brukar i alla fall säga att skönhet ligger i betraktarens ögon, det är väl så nära ett svar man kan komma. För vad som extremt vackert i någons ögon kan vara det hiskligaste som de någonsin sett för någon annan.

Undra ifall de gamla grekerna också satt och funderade på det här, för skönhetsidealen måste ha sett annorlunda ut då. Eller är detta ett nytt fenomen eftersom samhället hela tiden blir mer och mer utseendefixerat.

Jag vet faktiskt inte och jag tror inte att det går att svara på. Men jag vet vad jag tycker är snyggt, och det är kläder!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: