Nystart: "Gott, men ack så svårt"



Nitton år, så gammal är jag, eller ja rättare sagt så fyller jag nitton om cirka två månader. Men något som jag ännu inte har lärt mig är att laga mat, om man inte räknar med att koka makaroner förstås.

Jag känner dock lite press på mig att lära mig detta, laga mat alltså, innan jag om något år eller så flyttar hemifrån. Grytan på bilden är från 40-talet och jag får en känsla av att nittonåriga tjejer som levde på 40-talet kunde laga mat.

Så jag har nu bestämt mig för att jag ska lära mig att åtminstone laga lite enklare rätter, så att jag inte bara livnär mig på makaroner när mina föräldrar är bortresta och när jag har flyttat hemifrån. En nystart i livet helt enkelt!

Anna Viberg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: