Årets julklapp: Framtidens nödvändigaste undanflykt




Jag tänkte försöka låta min fantasi flöda lite när detta tema dök upp och tänkte lite utanför ramarna och orealistiskt. Då kom jag på vad jag tror att alla skulle behöva ibland.

Ni vet all den stress som bildar sig som ett moln runt oss de sista veckorna innan jul? Det är julklappshandling, julbak och julpynt osv. Dessutom ska vi sköta vårt dagliga liv som förmodligen består av jobb och skola och som brukar vara extra stressigt under dessa tider.

Jag är personligen rätt bra på att ta tag i den där plugghögen som bara växer och växer, men när saker och ting blir för mycket vill man, eller i alla fall jag, bara försvinna ifrån verkligheten ett tag! Då skulle man vilja kunna spola fram tiden, tills de där jobbiga proven är gjorda.

Ja, spola fram tiden. Vore inte det en bra julklapp? En klocka som kunde spola fram tiden tills de där jobbiga dagarna är över? Så att man slipper all den där stressen till nästa år.

Även om sådant bara sker på film, så skulle jag tycka att det vore helt fantastiskt om man kunde spola fram tiden lite ibland. Därför valde jag denna väggklocka, som kallas Amerikaur och tillverkades 1883. Tänk vad bra att ha en sådan ståendes i vardagsrummet och sedan bara kunna dra fram visarna när man känner för det…




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: