Tema Otur: "Lägga nycklarna på bordet"



Själv lägger jag aldrig nycklarna på bordet så där när man kommer innanför dörren hemma men det
är har mindre med skrock att göra och mer med att vi inte har något riktigt hallbord.

Annars kan jag tänka mig att det är bekvämt att ha nycklarna nära dörren, de glöms aldrig eftersom att de ligger
synliga hela tiden. Synd då att det sägs att det för otur med sig att placera sin nyckelknippa på det
där bordet.

Några som inte kan lägga nycklarna på bordet är ägarna till dessa nycklar. Det här är hittegods, eller
rättare sagt vad polisen i Eskilstuna har fått in i nyckelväg åren 1986-1987. Jag har själv varit en sån
som har tappat bort nycklar, som så många andra såklart men att så har många blir förlorade hade
jag ingen aning om!

Det verkar tyvärr naturligt, att nycklarna nästan uppfanns för att tappas bort. Ytterst små metallsaker som är väldigt viktiga. Låser upp lås, till exempel värdeskåp, dörrar, bilar och bankfack eller min största last cyklar. Personligen har jag nämligen lagt bort x antal cykelnycklar.

Det är bara till att stjäla sin egen cykel för att ha upp låset och köpa ett nytt på vårkanten när nyckeln (som antagligen ligger i någon bortglömd last season höstjacka) är spårlöst försvunnen.

Veckans tema var ändå otur så frågan är helt enkelt om nycklar för otur med sig? Jag tror inte det
men däremot tror jag på att det otur att tappa dem!

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: