Gissa prylen! - rätt svar: "Det hade jag aldrig trott!"



Jag är inte rätt man att bedöma huruvida det var svårt eller enkelt att urskilja det rätta svaret från de två felaktiga påståendena. Men jag vill tillägga att när jag själv såg föremålet hade jag ingen aning om vad det var för något. Det kanske har med min ringa ålder att göra.

Faktum är att föremålet på bilden är en Äggstjärna.”. Så löd inledningen på sista förklaringen, vilket förstås är den korrekta. Bara ordet Äggstjärna är för mig väldigt abstrakt och smälter lätt ihop med ordet Ägghjärna, som ligger närmare till hands i mitt ordförråd.

Jag har, som ni kanske förstår, ingen som helst tidigare erfarenhet av Äggstjärnor. Men nu har jag en. Och frågan är om inte det blir den enda också.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: